Πέμπτη 28 Απριλίου 2011

ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΙΚΗΣ ΛΕΣΧΗΣ ΒΟΛΟΥ (ΜΟΤΟ.ΛΕ.Β) ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΙΣΤΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ.


Α. ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ

  1. Χαιρετίζουμε την απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του Δήμου Βόλου με την οποία επιδιώκεται ο δημόσιος διάλογος για το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Δήμου Βόλου και ιδιαίτερα της πόλης του Βόλου για όσους λόγους η συσκοτισθείσα Επιτροπή αναφέρει στο σχέδιό της και επιπλέον για την οδική ασφάλεια και τα τροχαία ατυχήματα που σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση του Υφυπουργού κου Βούγια στο Συνέδριο των Ινστιτούτων Οδικής Ασφάλειας (Ζάππειο 21-22/3/2011) και στη τελετή υπογραφής της Ευρωπαϊκής Χάρτας (Υπουργείο ΥΜΔ -3/3/2011) τα τροχαία ατυχήματα και ιδιαίτερα τα θανατηφόρα, ενώ παλαιότερα σημειώνονταν στις εθνικές οδούς, σήμερα σημειώνονται σε αστικά και ημιαστικά περιβάλλοντα! Ο Δήμαρχος κος Σκοτεινιώτης, ως Νομάρχης Μαγνησίας,  έχει δείξει ιδιαίτερη ευαισθησία στο ζήτημα της ασφάλειας και της συμμετοχής του ανθρώπινου παράγοντα ως αίτιο πρόκλησης ατυχημάτων υποστηρίζοντας ουσιαστικά την εκπαίδευση των μοτοσικλετιστών.
  2. Η πόλη του Βόλου ήταν καταφανέστατο ότι θα υπέφερε από κυκλοφοριακά προβλήματα όχι μόνο από την συστηματικά επιδιωκόμενη με κάθε τρόπο αύξηση των Ι.Χ. αυτοκινήτων (κάτι που αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο με σαφείς δηλώσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας στα μέσα της δεκαετίας του 90) αλλά και από τον υστερούντα σχεδιασμό αφού κεντρική διοίκηση και τοπικοί παράγοντες δεν φρόντισαν να προχωρήσουν σε σχεδιασμό με χρονικό ορίζοντα δεκαετιών, αφήνοντας συχνά την κατάσταση να εξελίσσεται, περιοριζόμενοι στο ρόλο παρατηρητή ή «πυροσβέστη». Ο πολεοδομικός σχεδιασμός και οι χρήσεις γης καθορίζουν με βασικό τρόπο την όξυνση ή άμβλυνση των κυκλοφοριακών προβλημάτων, αφού είναι σαφές ότι η συγκέντρωση κάθε είδους δραστηριοτήτων σε ένα σχετικά πεπερασμένο χώρο οδηγεί μοιραία  σε λύσεις που, ούτε λίγο, ούτε πολύ, ζητούν από τους διοικούντες να μοιράζουν τη φτώχεια μας σε χώρους, ξανά και ξανά, φτάνοντας πολλές φορές στην επιλογή παράνομων ή επικινδύνων λύσεων.
  3. Δύο από τα πλέον σημαντικά προβλήματα που καταλήγουμε να αντιμετωπίζουμε ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ως πολίτες αυτής της πόλης είναι:


    • Η μετατροπή των επαρκέστατων κατά τα άλλα οδών της πόλης σε ένα ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ (παρκινγκ)!

    • Η εξυπηρέτηση κυκλοφοριακών αναγκών που ΔΕΝ ΑΦΟΡΟΥΝ την πόλη μέσα από οδούς της πόλης μας!
 Για λόγους που όλοι γνωρίζουμε –και καλύτερα απ όλους μας οι πολιτικοί μας και κατασκευαστές  - καταφέραμε να συγκεντρώσουμε διπλάσιο αριθμό κατοίκων και μαζί με αυτούς και όλες τις ανάγκες τους στον ίδιο χώρο που λίγες δεκαετίες πριν εξυπηρετούνταν μόνο οι μισοί . Την ίδια στιγμή, όχι μόνο δεν έγινε καμία προσπάθεια να εκμεταλλευτούμε κάθε νέα τεχνολογία στην υποστήριξη αυτών των αναγκών αλλά, μέχρι σήμερα, αποτρέπουμε και τον ιδιώτη να δώσει λύσεις ατομικές μεν, υπέρ του κοινού συμφέροντος δε.
Ένα παράδειγμα είναι το εξοργιστικό κόστος απόκτησης και συντήρησης ενός ιδιωτικού χώρου στάθμευσης! 
Ένα δεύτερο παράδειγμα είναι η περιθωριακή αντιμετώπιση του μηχανοκίνητου δικύκλου (PTWs), το οποίο «έκτισε» την μεταπολεμική Ελλάδα και αποτελεί για τις πόλεις των  χωρών του ευρωπαϊκού Νότου την καθιερωμένη ατομική λύση στις γρήγορες αστικές μετακινήσεις.
Δείτε στον τελευταίο σχεδιασμό του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης τις θέσεις που έχουν παραχωρηθεί για τα δίκυκλα! (Αν είναι ποτέ δυνατόν να σταθμεύσει κάποιος μπροστά σε περίπτερο!) 
Η ασφάλεια των δικυκλιστών αγνοείται επιδεικτικά με την παράνομη, μόνιμη τοποθέτηση τροχαίου εξοπλισμού (κορύνες) που κανονικά προορίζονται για έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις!



ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ  ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ


Μακροχρόνια μέτρα

Εάν η αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Βόλου και των ΣΧΟΟΑΠ δεν αποτελέσουν όπως στο παρελθόν διαδικασίες και υιοθετήσουν λύσεις με όραμα και προοπτική η παρούσα Δημοτική Αρχή θα έχει επιτελέσει έργο πνοής ακόμη και αν οι πολίτες δεν μπορέσουν να το εκτιμήσουν αφού ο πολιτικός «ψηφοθηρικός» διάλογος δεν περιλαμβάνει σχέδια πνοής αλλά συνήθως εξαντλείται  σε «ποδοσφαιρικού ύφους» αντιπαραθέσεις.    

Μεσοπρόθεσμα μέτρα

Η επέκταση και η λειτουργία του Περιφερειακού είναι το υπαριθμόν ένα ζητούμενο ώστε η πόλη του Βόλου να απαλλαγεί από κάθε κυκλοφοριακό φόρτο που ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΦΟΡΑ! Εάν συνδυαστεί με μεταφορά και άλλων δραστηριοτήτων εκτός του κέντρου όπως το προτεινόμενο Νέο Διοικητικό Κέντρο ίσως να δούμε μια μείωση των μετακινήσεων πολιτών που δεν είναι κάτοικοι της πόλης του Βόλου εντός της πόλης του Βόλου που δεν φανταζόμαστε!



Τα είκοσι (20) άμεσα μέτρα

¨Όσον αφορά το μέτρο (1)
Η καθιέρωση δακτυλίου σε μια από τις ελάχιστες ελληνικές πόλης που δεν αναπτύχθηκαν όπως οι υπόλοιπες σε ομόκεντρους κύκλους αλλά με τη λογική των παράλληλων αξόνων είναι η ομολογία των επιγόνων ότι απέτυχαν να εκμεταλλευτούν το πλεονέκτημα που οι πρόγονοί τους δημιούργησαν! Το ομολογούμε;
Ας το δοκιμάσουμε αν και εκτιμούμε ότι θα γίνει πολλή φασαρία για το τίποτα.
Τουλάχιστον σ αυτή τη περίπτωση να τηρηθεί η νομιμότητα και να χορηγηθεί –εάν χορηγηθεί- η σχετική άδεια επιβολής δακτυλίου σε τμήμα του εθνικού επαρχιακού δικτύου όπως είναι η οδός Ιάσονος εκτός αν αποχαρακτηριστούν!
Ας τηρήσει μια φορά τη νομιμότητα και η Διοίκηση! Δεν βλάπτει!



Όσον αφορά τα μέτρα (2,3,4,5,6,7,8 – 19,20)

Συμφωνούμε και πιστεύουμε ότι θα βελτιώσουν την σημερινή εικόνα

Όσον αφορά τα μέτρα (9,10,11,12 – 17 και 18)

Θέλουμε να προτείνουμε το αυτονόητο: Μέσα στις τόσες μελέτες (χρήσιμες και μη) ας σημειωθεί σε ποια κεντρικά σημεία οι χρήστες κάθε είδους μηχανοκίνητου δικύκλου (μοτοποδήλατοy, σκούτερ, μοτοσυκλέτας) φαίνεται να χρησιμοποιούν για εργασίες και ψυχαγωγία.
Εάν στα σημεία αυτά διατεθούν ανάλογοι χώροι στάθμευσης τότε θα έχουμε λύσει μια σειρά προβλημάτων όπως η κατάληψη πεζοδρομίων από δίκυκλα, ζημιές από πτώσεις, γρήγορη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση.
Αρκεί οι μελετητές του προβλήματος να μην είναι προκατειλημμένοι και να κατανοούν απλά πράγματα όπως τη σχέση μεγέθους οχήματος και κατανάλωσης ενέργειας, τη σχέση μεγέθους δικύκλου και αυτοκινήτου και κυρίως να αντιληφθούν ότι ο Βόλος έχει ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ!



Όσον αφορά το μέτρο 13

Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η χρήση των κορυνών με τον τρόπο που έχουν τοποθετηθεί είναι ΠΑΡΑΝΟΜΗ!
Η ΜΟΤΟ.ΛΕ.Β. έχει ήδη προσφύγει στη δικαιοσύνη εδώ και  2,5 έτη! Προφανώς λόγω φόρτου εργασίας, το θέμα δεν έχει έρθει στο ακροατήριο ακόμη. Καταλαβαίνετε και σεις ότι τώρα τελευταία, έχουμε φορτώσει τη Δικαιοσύνη με πολλά θέματα, που θα έπρεπε να λύνονται από τους πολιτικούς, αλλά και αυτοί εκεί καταλήγουν ... τελικά!)

ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ αντίθετοι με τον επιδιωκόμενο διαχωρισμό και την αποτροπή της στάθμευσης. Πρέπει να γίνει ύστερα από μελέτη, με μόνιμο έργο και να αποτρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ την στάθμευση, διότι δημιουργεί επικίνδυνο κυκλοφοριακό περιβάλλον αυξάνοντας την ταχύτητα κίνησης και περιορίζοντας την πλευρική ορατότητα!

(Στη διάθεσή σας  για λεπτομερείς εξηγήσεις).



Όσον αφορά το μέτρο 14 και 15

Οι ημιτελείς «ποδηλατοδρόμοι» που είναι «προνόμιο» του Βόλου σαν μια «μη ευρωπαϊκή πόλη» που είναι σύμφωνα με τηλεοπτική δήλωση εμπνευστού του μνημειακού αυτού έργου δεν μπορεί να συνεχίσουν να υπάρχουν με τη μορφή αυτή.
Αρκεί η επικινδυνότητά τους για να προχωρήσει η δημοτική αρχή στην αποξήλωση τους!

ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΤΑ των ποδηλατοδρόμων αλλά των κακέκτυπων αυτών κατασκευών που μόνο ασχήμια και ατυχήματα φέρνουν.

Περιμένουμε ένα νέο σχεδιασμό ΜΑΖΙ με την απόδοση των πεζοδρομίων στους πεζούς!

Όσον αφορά το μέτρο 16

Δεν χρειάζεται να χαρακτηρίσουμε και μείς όσους καταλαμβάνουν αυτά τα σημεία. Εδώ πλέον μπροστά στους συμπολίτες ΑΜΕΑ κάθε δικαιολογία περιττεύει!



  Επίλογος

Η παρουσία του φορέα μας είναι εδώ και 28 έτη είναι διαρκής στα κυκλοφοριακά (και όχι μόνο) θέματα της πόλης του Βόλου!
Η ΜΟΤΟ.ΛΕ.Β. δεν παύει να ενημερώνεται για όσα γίνονται σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο και αφορούν κυκλοφοριακά θέματα αφού αποτελεί μέρος δικτύου ανάλογων οργανώσεων και μέλη της εκπροσωπούν τη πόλη μας και τη χώρα μας σε ανάλογα forum.
Θα είμαστε κοντά σας σε κάθε προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής να βελτιώσει όχι μόνο σήμερα αλλά και στο μέλλον την ζωή των κατοίκων του Δήμου μας.